Урок, мультимедійна дошка


Мультимедійна дошка
Особливістю сучасних дітей є те, що вони дуже рано починають отримувати відомості з різних електронних джерел: телевізорів, DVDпрогравачів, комп'ютерів, мобільних телефонів, планшетів тощо. Зображення з екранів електронних засобів малюки сприймають простіше і швидше, ніж дорослі. Діти краще опановують будову електронних засобів та правила роботи з ними. Мультимедійна дошка – це універсальний технічний засіб візуальної комунікації і навчання, в якому поєднуються характеристики звичайної дошки і новітніх комп’ютерних технологій. З її допомогою не просто відображається те, що відбувається на комп'ютері, а здійснюється двосторонній взаємозв’язок між учителем і комп’ютером, за певних умов це може бути і тристороння взаємодія – учитель, учень і комп’ютер. Мультимедійна дошка, що працює, зазвичай включає 4 компоненти: комп’ютер, мультимедійний проектор, відповідне програмне забезпечення,спеціальна панель, яка, власне, і є дошкою. Мультимедійний проектор і мультимедійна дошка підключаються до комп'ютера. Зображення з монітора комп'ютера передається через проектор на мультимедійну дошку. Дотики до поверхні мультимедійної дошки здійснюються спеціальними маркерами або пальцями і передаються на комп'ютер за допомогою кабелю або через інфрачервоний зв'язок. Подані імпульси зчитуються та інтерпретуються спеціальним програмним забезпеченням, установленим на комп'ютері. Мультимедійні дошки можуть бути прямого або зворотного проектування. За умови прямого проектування проектор знаходиться перед поверхнею мультимедійної дошки, а вчитель чи учень, які перебувають біля дошки, можуть частково загороджувати собою деякі зображення. Щоб цього не сталося, проектор підвішують під стелею якомога ближче до дошки, об'єктив нахиляють донизу, а деякі спотворення зображення компенсують за допомогою системи цифрової корекції. У дошки зворотного проектування проектор знаходиться позаду екрану, який працює на просвіт. Такі дошки дорожчі, а їх монтаж у класній кімнаті вимагає залучення додаткової площі. але при цьому зменшується негативний вплив дії проектора на учнів і вчителя. Останнім часом популярними стали проектори з короткофокусним об'єктивом, які кріпляться зверху до дошки (спеціальної панелі) за допомогою штанги. Окремі моделі мультимедійних дошок можуть бути оснащені спеціальними кишеньковими комп'ютерами для обміну даними з мультимедійною дошкою. Деякі (дорожчі) моделі мультимедійних дошок не використовують проектор, а є великою сенсорною плазмовою панеллю. Мультимедійні дошки поділяють також за кількістю користувачів:розраховані на одного користувача; розраховані на багатьох користувачів. На деяких мультимедійних дошках, режим для роботи кількох користувачів попередньо треба включати окремо від звичайного режиму (наприклад, при переході від пояснення вчителем нової теми до роботи декількох учнів на дошці потрібно буде перемкнути режим роботи). Це не так складно, але все-таки може зайняти деякий час, а записи, зроблені в звичайному режимі, можуть бути втрачені. Інколи з дошкою поставляється декілька маркерів, але в кожного своя функціональність: наприклад, один маркер – вчителя, інший – учня. В цьому випадку головне не переплутати. Ідеальної (універсальної) мультимедійної дошки не існує, а тому під час оснащення школи такими дошками слід звертати увагу не тільки на вартість, технічні характеристики і зовнішню привабливість дошки, а й на те, хто буде використовувати ці дошки. Оскільки від особливостей програмного забезпечення дошки суттєво залежить швидкість і якість освоєння вчителем її функцій та ефективність подальшого використання на уроках, то дошки для кабінетів математики слід обирати з простим програмним забезпеченням і з доступною методичною підтримкою з боку виробника. Відомо, що деякі виробники для популяризації власних мультимедійних дошок створюють спеціальні сайти, на яких подаються дидактичні та методичні матеріали, колекції картинок та інтерактивних модулів, оновлені програмні забезпечення тощо. Мультимедійна дошка допомагає зацікавити учнів, візуалізувати знання, спрощує використання різних типів задач и форм проведення уроків.
https://www.youtube.com/watch?v=xEnm_kWeP4M

Комментариев нет:

Отправить комментарий